Skolebevis

Som elev i Innlandet har du digitalt skolebevis i mobil-appen «Visma InSchool».

Visma InSchool er ny leverandør av skolebevis fra skoleåret 2024/2025.

Last ned appen

Gå til App Store eller Google Play og last ned appen "Visma InSchool".

Når du er innlogget, trykker du på ikonet for Digitalt skolebevis for å vise skolebeviset ditt.

Bilde

Skolebeviset må inneholde bilde for at det skal være gyldig.

Bildet på skolebeviset er det samme som profilbildet ditt i Visma InSchool. Alle nye elever blir fotografert ved skolestart, og skolen legger inn bildet i VIS. Du får beskjed om når det er fotografering.

Hva kan du bruke skolebeviset til?

Skolebeviset dokumenterer at du er elev ved en offentlig videregående skole i fylkeskommunen. Du kan bruke det til:

• legitimasjon på eksamen
  • bevis for å få studentrabatt
    Det er opp til den enkelte aktør om de tilbyr studentrabatt og om de aksepterer skolebevis som legitimasjon.
  • «lånekort» på skolebiblioteket på enkelte skoler

Hvor lenge har du skolebeviset?

Du har digitalt skolebevis så lenge du er elev ved en offentlig videregående skole i Innlandet.

Hvis du slutter på skolen midt i skoleåret, vil ikke skolebeviset være aktivt lenger.